DET HÄNDER PÅ SVENSKA I NURMIJÄRVI

INBETALNING AV MEDLEMSAVGIFTEN ÅR 2017

Om du inte ännu betalt medlemsavgiften för år 2017 så ber vi dig göra det snarast.

Mottagare:                Svenska föreningen i Nurmijärvi r.f.

Kontonummer:         FI72 4260 1420 0477 76 (Lammin Säästöpankki)

Summa:                    30,00

Meddelande:            familjens namn

E-post

Vill du hellre ha medlemsbrevet per e-post, meddela din e-post adress till Micaela Hagström-Koivusara, micbhag@gmail.com

Du får gärna ta med vänner och bekanta, som är intresserade av vår verksamhet.

Vendladisco 28.10 kl. 15-17

Välkommen alla Vendlaskolans elever till vårt traditionella maskerad-disco! Vi har vuxna övervakare och bjuder, förutom dans, musik och lekar, även på något smått och gått att äta och dricka. Anmälningar till affischen i skolan.

Vi ses i Syrjälä skolans jumpasal.

Teater 3.11 kl. 19

DET ORDNAR SIG, SAPIENS! går på Lilla Teatern.

En garanterad närproducerad revy med bl.a. följande mätbara innehåll: domedagsklockans tickande, populism, hopp, fakta, fake news, nyliberalism, samba, exoplaneter, kärleksbussen, tre rika män, samt glitter och glamour! Tillsatsämnen: G-dur, f-moll, as-dur och G7. Avnjutes i sällskap på Lilla Teatern.

Vänligen anmäl dig till Sari-Pilvikki Kähkönen senast 15.10: tel. 040 778 5912 eller e-post sari-p@elisanet.fi

Svenska dagen 6.11 kl. 18

I år ser vi på filmen ”Hundraettåringen som smet från notan och försvann” på Kino Juha i Nurmijärvi kyrkby.

100-åringen är tillbaka, ett år äldre men lika långsam och lika smårolig i sina repliker. I den förra filmen klev han ut genom fönstret, nu smiter han från notan.

Nu har regissörerna Felix och Måns Herngren beslutat sig för att återvända till Allan och hans värld. Den här gången har de ingen bok de bygger berättelsen på utan använder sig av karaktären Allan och hans vänner och låter deras äventyr fortsätta.

Läs mer om filmen på; https://svenska.yle.fi/artikel/2016/12/23/filmrecension-hundraettaringen-som-smet-fran-notan-och-forsvann

Föreningen bjuder på föreställningen som är öppen för alla, även de som inte är medlemmar. Bjud gärna med dina vänner och bekanta.

De vackraste julsånger 1.12 kl. 18

Välkommen till vackra och stämningsfulla Nurmijärvi kyrka för att sjunga de vackraste julsångerna tillsammans.

Kolla ytterligare information på vår webbsida närmare tidpunkten. Vi gör också reklam via vår Facebook sida.

Julkyrka 14.12 kl. 17:30

Vår traditionella tillställning tillsammans med Daghemmet Äppelgården ordnas i Klövskog kyrka. Föreningen bjuder på jultårta och glögg (samt saft). Daghemmet står för programmet. Hjärtligt välkommen!

Julpyssel 15.12 kl. 18-20

Välkommen till julpyssel-kväll i Vendlaskolan. Vi återkommer med närmare info senare, men pricka in datum i kalendern redan nu.

Nu har föreningen tagit steget in i sociala medier och öppnat en egen Facebook sida. Du hittar oss på

Gå gärna in och gilla oss, här hittar du också information om våra evenemang.