DET HÄNDER PÅ SVENSKA I NURMIJÄRVI

INBETALNING AV MEDLEMSAVGIFTEN ÅR 2020

Om du inte ännu betalt medlemsavgiften för år 2020 så ber vi dig göra det snarast.

Mottagare:                Svenska föreningen i Nurmijärvi r.f.

Kontonummer:         FI72 4260 1420 0477 76 (Lammin Säästöpankki)

Summa:                    30,00

Meddelande:            familjens namn

Svenska dagens bio 6.11 kl. 18

Dagen till ära ska vi se filmen om Tove Jansson. Pga coronan tar biosalongen endast in de 49 första, fastän salongen skulle rymma 139 personer. Boka din plats med sms till Siv Jansson, 0503616647. Förhandsbokningar tar vi för att ha tillgång till kontaktuppgifter på de som varit i lokalen. Vi följer givetvis anvisningar från regeringen och myndigheter, så ifall dessa ändras och det inverkar på denna tillställning, så meddelar vi om det på hemsidan och Facebook. Välkommen till Kino Juha, Keskustie 7 i Nurmijärvi, kl. 18. Filmen räcker ca 2h.

AVBOKAT Vendladisco 7.11 kl. 15  AVBOKAT

Vårt traditionella disco för Vendlaskolans elever ordnas i Syrjälä skolas gymnastiksal på lördagen 7.11. klo 15-17. Som bekant, är det Halloween och maskerad som är temat. Vi bjuder på lite gott att äta och dricka, samt ordnar med lekar och lotteri. Vuxna övervakare finns på plats. Anmälningarna till affischen i skolan. Hjärtligt välkommen!

Julpyssel fre 11.12.

Nu har du chansen att göra lite julklappar till dina närmaste. Välkommen till Vendlaskolan (Syrjäläntie 35, Klövskog) kl. 17.30-20.30. Det finns begränsat antal platser, så vänligen anmäl dig till Micaela, micbhag@gmail.com eller
044 5929162 senast 4.12.

Ändringar som sker efter utskicket av medlemsbrev, uppdaterar vi både på vår hemsida www.svenskaforeningeninurmijarvi.fi och på Facebook.

E-post

Vill du hellre ha medlemsbrevet per e-post, meddela din e-post adress till Micaela Hagström-Koivusara, micbhag@gmail.com

Du får gärna ta med vänner och bekanta, som är intresserade av vår verksamhet.

Nu har föreningen tagit steget in i sociala medier och öppnat en egen Facebook sida. Du hittar oss på

Gå gärna in och gilla oss, här hittar du också information om våra evenemang.

Vår verksamhet stöds av