DET HÄNDER PÅ SVENSKA I NURMIJÄRVI

Svensk träff i Nurmijärvi 6.3.2024

Välkommen till Vendlaskolan i Nurmijärvi (Syrjäläntie 35 i Klaukkala) onsdagen den 6.3.2024 kl. 18-20. Svenska nu bjuder på kaffe med både salt och sött till. Tillsammans funderar vi på hur vi vill att den svenska verksameten i Nurmijärvi ska utvecklas. Alla intresserade är välkomna med! Anmäl dig senast den 1.3.2024. https://svenskanu.fi/2024/02/09/svensk-traff-i-nurmijarvi-6-3-2024/ För mer information, kontakta karin.ihalainen@hanaholmen.fi(050-4627700

Figaros bröllop lördagen 9.3. kl 13 på Lilla Teatern

Biljetterna kostar €20 för medlemmar, €36 för icke-medlemmar. Vi har ett begränsat antal biljetter, så anmälningar tas emot av Sari 040 778 5912 senast 20.2.

Årsmöte onsdag 20.3. kl 18 i Monikko

Vi behandlar stadgeenliga ärenden och umgås kring kaffe och te med dopp. Adressen är Kuntotie 7, Klövskog, ingång vid A-dörren (som är i ändan av huset mot fri-idrottsplanen).

12.4. Wine & Paint kl 18-21 i Männikkö

Kom med på en rolig kväll i konstens tecken med Nurmijärven taideyhdistys. Priset är 30€ / person och det inkluderar material och undervisning. Alla får ta med egna drycker enligt behag och önskemål. Adress: Työväentalo Männikkö, Klaukkala, Kiikkaistenkuja 21, Klövskog, mitt emot Teboil. Anmälningar tas emot av Micaela Hagström, micbhag@gmail.com senast 9.4.

Grillkväll torsdag 16.5 kl. 17-20

Den redan traditionella grillkvällen ordnas igen vid stranden av Sääksi. Det blir en fin kväll med trevligt sällskap, god mat och dryck, bastu och simning för den som vågar. Adressen är Sääksin leirikeskus, Sääksjärventie 144, 05200 Rajamäki. I samband med grillkvällen ordnar vi även bokbytarkväll, så missa inte chansen att få lite omväxling i bokhyllan.

Allsång på Tabor onsdag 12.6. kl 19 med Tomas Lundin

Vi fyller igen Taborberget med glada låtar tillsammans med Tomas Lundin. Passa på att pricka in datumet, så du inte missar evenemanget.

Adress: Taborbergets museiområde, Koulunkulmantie 34, 01940 Palojoki. Biljetterna släpps under mars månad. via Lippupiste. Biljetter finns till salu även vid ingången. För gruppbokningar, kontakta micbhag@gmail.com

INBETALNING AV MEDLEMSAVGIFTEN ÅR 2024

Om du inte ännu betalt medlemsavgiften för år 2024 så ber vi dig göra det snarast.

Mottagare:                Svenska föreningen i Nurmijärvi r.f.

Kontonummer:         FI72 4260 1420 0477 76 (Lammin Säästöpankki)

Summa:                    30,00

Meddelande:            familjens namn

Ändringar som sker efter utskicket av medlemsbrev, uppdaterar vi både på vår hemsida och på Facebook.

www.svenskaforeningeninurmijarvi.fi

E-post
Vill du hellre ha medlemsbrevet per e-post, meddela din e-post adress till Micaela Hagström-Koivusara, micbhag@gmail.com

Du får gärna ta med vänner och bekanta, som är intresserade av vår verksamhet.

Du hittar oss på

Gå gärna in och gilla oss, här hittar du också information om våra evenemang.

Vår verksamhet stöds av

Svenska föreningen i Nurmijärvi