DET HÄNDER PÅ SVENSKA I NURMIJÄRVI

INBETALNING AV MEDLEMSAVGIFTEN ÅR 2019

Om du inte ännu betalt medlemsavgiften för år 2019 så ber vi dig göra det snarast.

Mottagare:                Svenska föreningen i Nurmijärvi r.f.

Kontonummer:         FI72 4260 1420 0477 76 (Lammin Säästöpankki)

Summa:                    30,00

Meddelande:            familjens namn

Vendladisco lör 26.10

Alla Vendlaskolans elever är hjärtligt välkomna på traditionell disco till Syrjälä skolas gympasal kl. 15-17. Vi har vuxna övervakare. Anmälan till planschen i skolan. Vi dansar, leker, äter och tävlar. Och har det roligt tillsammans. Man får gärna klä ut sig också! (adress Syrjäläntie 35, Klövskog)

Svenska dagens bio ons 6.11

På traditionellt vis firar vi Svenska dagen här i Nurmijärvi genom att bjuda på bio. Vi ska se filmen Britt-Marie var här som är en varm, rolig och berörande historia om kvinnan som väntat hela livet på att hennes skall börja. Hjärtligt välkommen till Kino Juha kl. 18 (Keskustie 7, Nurmijärvi). Filmen är ca 1 h 40 min lång och barntillåten.

Julkyrka tis 3.12

Hjärtligt välkommen till föreningens och Daghemmet Äppelgårdens gemensamma julkyrka till Nurmijärvi kyrka och församlingshem (Kirstaantie 5-7, Nurmijärvi). Programmet börjar i kyrkan kl. 18 och räcker ca 30 min varefter föreningen bjuder på glögg och jultårtor i församlingshemmet invid.

De vackraste julsångerna tis 3.12.

I Nurmijärvi kyrka kl. 19.15-20. Du är hjärtligt välkommen till församlingshemmet innan ca kl. 18.30 för en glögg och jultårta (vänligen se ovan).

Julpyssel tor 5.12

Nu har du chansen att göra lite julklappar till dina närmaste. Vi ska pyssla bl.a. läppomada och kryddsalt. Och säkert blir det till julkort också. Välkommen till Vendlaskolan (Syrjäläntie 35, Klövskog) kl. 17.30-20.30. Det finns begränsat antal platser, så vänligen anmäl dig till Micaela, micbhag@gmail.com eller
044 5929162 senast 30.11.

Ändringar som sker efter utskicket av medlemsbrev, uppdaterar vi både på vår hemsida www.svenskaforeningeninurmijarvi.fi och på Facebook.

E-post

Vill du hellre ha medlemsbrevet per e-post, meddela din e-post adress till Micaela Hagström-Koivusara, micbhag@gmail.com

Du får gärna ta med vänner och bekanta, som är intresserade av vår verksamhet.

Nu har föreningen tagit steget in i sociala medier och öppnat en egen Facebook sida. Du hittar oss på

Gå gärna in och gilla oss, här hittar du också information om våra evenemang.

Vår verksamhet stöds av